تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در منطقه خنثی مابین نرخهای ۶۰۹۶ و ۶۱۵۸ دلار/تن در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت را مشخص خواهد کرد.

در نمودار زیر مشخص است که این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است که این موج از سطح ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) شروع شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۶۱۵۸ شکسته شود موجب صعود قیمت به سوی سطح ۶۲۴۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود و این در حالی است که اگر سطح حمایت ۶۰۹۶ شکسته شود موجب سگینال کامل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۵۸۷۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل) می شود که می تواند هدف نزولی ۶۰۰۵ را نمایان سازد. به نظر می رسد که گرایش بازار به سمت کاهش قیمت بیشتر باشد.

در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت جهانی مس در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

با توجه به رفتار بازار در روزهای اخیر می توان نتیجه گرفت که احتمال شکست سطح حمایت ۶۰۹۶ دلار/تن قوی تر است و در حال حاضر، براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود قیمت جهانی مس همچنان در روندی خنثی است اما در طول روز احتمال شکسته شدن روند خنثی وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۸۰۵ دلار/تن کاهش یابد زیرا قیمت حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۷۵۶ آغاز کرده بود را تکمیل کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این حرکت برگشتی در قالب موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این موج از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) شکل گرفته است.

بطور مشخص تا زمانیکه تاییدی برای حرکت صعودی دیده نشود، نمی توان در انتظار ادامه حرکت صعودی بود اما خط مقاومت و رزیستنس فیبوناچی در حال حاضر در محدوده ۱۸۴۴ قرار دارد که قیمت دو مرتبه تلاش کرده از این سطح عبور کند اما ناموفق بوده است و فرصتهایی نیز برای ورود به پوزیشن فروش در زیر سطح حمایت ۱۸۲۰ دیده می شود.

در چارت زیر این موج c در قالب پنج موج کوچکتر تشکیل شده که خود این نیز نشاندهنده تکمیل شدن حرکت اصلاحی است. از منظر تحلیل تکنیکال چنانچه سطح حمایت ۱۸۲۰ شکسته شود موجب تایید سیگنال فروش به سوی سطح ۱۸۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی ۱۸۴۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و تنها در صورت شکسته شدن این سطح مقاومت موجب رشد محدود قیمت به سطح ۱۸۶۰ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم